Top

Τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Lifezone.gr / Σινεμά-Θέατρο  / Τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Η οικογένεια των Ελλήνων κινηματογραφιστών είναι μια τρυφερή, δημιουργική και πλέον βαλλόμενη παρέα. Ως σωστή οικογένεια…

… προσφέρει προστασία, ενίοτε και τρυφερότητα, έχει όμως και ένα μεγάλο ελάττωμα : Δεν έχει επαφή με τον έξω κόσμο. Μια αυτιστική μορφή που όμως όποιος περάσει τα σύνορά της καταλαβαίνει ότι ο κόσμος είναι αλλιώς: Ούτε καλός, ούτε κακός, απλά αλλιώς. Και φυσικά άγριος.

Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος

 

Αυτές οι σκέψεις μου ήρθανε παρακολουθώντας τα φετινά 4α βραβεία της εγχώριας κινηματογραφικής Ακαδημίας. Η τελετή ήταν γλυκύτατη , οι παρουσιαστές (Βάσω Καβαλιεράτου –Μάκης Παπαδημητρίου) καταπληκτικοί, ιδέες όπως πάντα υπήρχανε , τεχνικά προβλήματα λίγα και είτε κάποιος συμφωνεί, είτε διαφωνεί με τα βραβεία, δεν μπορεί να αναγνωρίσει ότι αν μη τι άλλο οι άνθρωποι αποφασίζουν δημοκρατικά . Και ναι γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε στην Ελλάδα του 2013 ή όπως πολύ χαρακτηριστικά είπε η πρόεδρος της Ακαδημίας Κατερίνα Ευαγγελάτου :

«Στο “κάδρο” του ελληνικού σινεμά δεν υπάρχει η πολιτεία, δεν υπάρχει, κυριολεκτικά, το Υπουργείο Πολιτισμού, υπάρχει η δικαιολογία ότι λόγω της κρίσης δεν υπάρχει περιθώριο προστασίας του σινεμά. Πολλοί άνθρωποι του κινηματογράφου φεύγουν ήδη στο εξωτερικό. Η πραγματική κρίση είναι η περιφρόνηση του πολιτισμού από το κράτος.»

Όλα καλά λοιπόν ; Όχι ακριβώς, αφού η βραβευμένη ταινία «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» είναι μια ταινία –φάντασμα για το κοινό. Δεν έχει προβληθεί , αγνοείται πότε θα προβληθεί και ουδείς φρόντισε για αυτό. Αλλά και η «Κόρη» , η «Χαρά», το «Αίμα» που επίσης βραβεύτηκαν, ποιος τις έχει δει , ποιος τις έχει απαντήσει ; Ίσως μια αίθουσα που θα πρόβαλε ΜΟΝΟ Ελληνικές παραγωγές , θα ήταν μια πρώτη λύση . Αλλά με διαφήμιση, με ενημέρωση και με όλα τα –ελάχιστα πλέον- καλά του καπιταλισμού.

Συνολικά τα βραβεία που δόθηκαν ήταν τα εξής:

– «J.A.C.E.» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη (6 βραβεία): β’ ανδρικού ρόλου (Ιερώνυμος Καλετσάνος), β’ γυναικείου ρόλου (Κόρα Καρβούνη), μοντάζ (εξ ημισείας με το «Αν…»), μακιγιάζ, ενδυματολογίας και σκηνογραφίας

AKADHMIA– «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» του Έκτορα Λυγίζου (3 βραβεία): καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας, καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και α’ ανδρικού ρόλου (για τον Γιάννη Παπαδόπουλο)

 

 

 

– «Η κόρη» του Θάνου Αναστόπουλου (3 βραβεία): σκηνοθεσίας, σεναρίου και φωτογραφίας

– «Αν…» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη (2 βραβεία): μοντάζ «εξ ημισείας με το «J.A.C.E.») και ήχου

– «Ημερολόγια αμνησίας» της Στέλλας Θεοδωράκη (2 βραβεία): ντοκιμαντέρ και βραβείο «Λουκία Ρικάκη» για ντοκιμαντέρ

– «Χαρά» του Ηλία Γιαννακάκη (1 βραβείο): α’ γυναικείου ρόλου (για την Αμαλία Μουτούση)

– «Δεμένη κόκκινη κλωστή» του Κώστα Χαραλάμπους (1 βραβείο): εφέ και κινηματογραφικής καινοτομίας

– «Αίμα» του Διαμαντή Καραναστάση (1 βραβείο): μουσικής

– «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία (1 βραβείο): μικρού μήκους

 {jcomments on}

 

No Comments

Post a Comment