Top

Μπορείτε να διεκδικήστε περισσότερα! Μάθετε πως…

Lifezone.gr / Yγεία-εναλλακτικά  / Μπορείτε να διεκδικήστε περισσότερα! Μάθετε πως…
images/stories/diekdikiste_center.JPG

Μπορείτε να διεκδικήστε περισσότερα! Μάθετε πως…

Οι διαπροσωπικές και συναισθηματικές μας σχέσεις  είναι σημαντικό κομμάτι στη ζωή μας. Συχνά δεν εκφράζουμε αυτά…

 

…που πραγματικά νιώθουμε και δυσκολευόμαστε να διεκδικήσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας μέσα σ’ αυτές…

Γράφει η Έφη Κεραμιδά Ψυχολόγος, ΜSc-Ψυχοθεραπεύτρια του ΠΟΛΥΙΑΤΡΕΙΟΥ ΙΑ.ΣΥ


Κάποιες φορές γινόμαστε υπερβολικά υποχωρητικοί για να μη στεναχωρήσουμε τους άλλους και κάποιες εριστικοί ή «απόμακροι», διακόπτοντας συχνά την επικοινωνία με τους άλλους.

Είναι πολύ χρήσιμο λοιπόν να κατανοήσουμε τον εαυτό μας, τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας και να βρούμε νέους, αποτελεσματικότερους τρόπους να τις εκφράζουμε και να τις διεκδικούμε μέσα στις σχέσεις και στην καθημερινότητά μας.


Τα 3 σημαντικά βήματα…


1.
    Ενεργή ακρόαση


Να ακούμε προσεχτικά αυτά που έχουν να μας πουν οι άλλοι και να δείχνουμε ότι τα καταλαβαίνουμε.

2.
    Να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας


Έτσι κάνουμε ανάδραση σ’ αυτά που μας λένε οι άλλοι εκφράζοντας τις απόψεις μας και τις σκέψεις μας.

3.
    Να λέμε τι επιθυμούμε


Ακούσαμε τι έχουν να μας πουν οι άλλοι, εκφράσαμε τα συναισθήματα μας και τώρα είναι η ώρα να επικοινωνήσουμε πως θέλουμε να εξελιχτεί η κατάσταση.

Πέρα όμως από αυτά τα 3 βήματα υπάρχουν και μικρά «μυστικά» που προσφέρουν πολλά στην διεκδικητικότητα.
 

 

Πολυϊατρείο ΙΑ.ΣΥ: Προσιτές τιμές-υψηλό επίπεδο φροντίδας υγείας

 

Μυστικό Νο1:

    Μαθαίνουμε να λέμε όχι


Δεν χρειάζεται να απαντήσουμε αμέσως σ’ αυτά που μας λένε οι άλλοι. Ας τα επεξεργαστούμε πρώτα και ας κάνουμε ερωτήσεις για να βεβαιωθούμε ότι έχουμε καταλάβει σωστά το μήνυμα.


Χρησιμοποιούμε εκφράσεις όπως «Είπατε ότι…. Κατάλαβα σωστά;» Και αν δεν συμφωνούμε με αυτά που λένε οι άλλοι ας πούμε όχι. Και μετά ας «μαλακώσουμε» εξηγώντας και τους λόγους που λέμε το όχι. Να, μερικές λύσεις: «Θα προτιμούσα να κάναμε…», «Η γνώμη μου είναι ότι θα ήταν καλύτερο να…», «Δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω αυτό που ζητάτε γιατί…»


Όταν εξηγείτε τους λόγους της διαφωνίας σας, προσπαθήστε να είστε όσο πιο ειλικρινείς γίνεται. Μην δικαιολογείστε και μην ζητάτε συγνώμη. Δεν χρειάζεται. Ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει την γνώμη του, επομένως αυτό ισχύει και για εσάς.

Μυστικό Νο2:


    Διπλά μηνύματα.


Πολλοί αφήνουν μισοτελειωμένες φράσεις ή υπονοούμενα για καταστάσεις. Αυτό τους βάζει σε σχέση ισχύος γιατί ότι και να πουν μετά το δικαιολογούν ή το αντικρούουν και λένε ότι εμείς δεν το καταλάβαμε σωστά.


Ας σταματήσουμε αυτή την συμπεριφορά. Ας τους ρωτήσουμε το σαφές τους μήνυμα και ας τους «αναγκάσουμε» να εκφράσουν τα πραγματικά τους θέλω ή τις αντιρρήσεις τους. Μην προσπαθούμε να γεμίσουμε εμείς τα κενά που αφήνουν και δεν πειράζει αν τους φέρουμε σε δύσκολη θέση. Είναι καλό να γνωρίζουμε τι μας «γίνεται» την στιγμή που επικοινωνούμε με τους άλλους. Για σκεφτείτε, πόσες παρεξηγήσεις θα είχαν αποφευχθεί έτσι;

 BANNER IASY NEW 1

No Comments

Post a Comment