Top

Χτίζοντας σωστά την διατροφική – συναισθηματική επάρκεια του οργανισμού μας!

Lifezone.gr / Yγεία-εναλλακτικά  / Χτίζοντας σωστά την διατροφική – συναισθηματική επάρκεια του οργανισμού μας!
article lifezone xtizontas swsta thn diatrofikh synasthimatiki eparkeia tou organismou

Χτίζοντας σωστά την διατροφική – συναισθηματική επάρκεια του οργανισμού μας!

Αδιαμφισβήτητα, στη σημερινή εποχή, οι ρόλοι που καλείται η γυναίκα να αναλάβει και να βγάλει εις πέρας είναι πολυάριθμοι & απαιτητικοί. 

Καθώς, όλα γύρω αλλάζουν, με ραγδαίους ρυθμούς, καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε σε αυτούς με τον καλύτερο και πιο ανώδυνο τρόπο. Οι υποχρεώσεις & οι ευθύνες, είτε κάνουμε λόγο για οικογενειακές- προσωπικές, είτε επαγγελματικές ή κοινωνικές, θεωρούνται στρεσογόνοι και επώδυνοι παράγοντες οι οποίοι προκαλούν ‘συναισθήματα δυσφορίας’’ όπως τα αποκαλούμε με όρους ψυχολογικούς. Το γυναικείο φύλο είναι πιο ευάλωτο σε όλο αυτό και ‘’επηρεάζεται’’ περισσότερο, διότι, ακριβώς, έχει να επιτελέσει ένα συνδυασμό ρόλων τον οποίο δεν μπορούν να τον αντιληφθούν όλοι. Φυσικά, κάτι τέτοιο δημιουργεί μια ασταθή ψυχολογική κατάσταση και σε συνδυασμό με το άγχος της επιτυχούς ολοκλήρωσης των καθημερινών απαιτήσεων, μία γενική αποδιοργάνωση σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, κυρίως, όμως σε διατροφολογικό & συναισθηματικό επίπεδο.

Ως σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, προσπαθώ κάθε φορά να τονίζω την σχέση Αλληλεξάρτησης & Αλληλεπίδρασης μεταξύ δύο επιστημών της Ψυχολογίας και της Διατροφολογίας. Αξίζει να κατανοήσουμε όλοι, ότι για να καταφέρουμε να έχουμε μια ισορροπημένη & θετική συναισθηματική κατάσταση, θα πρέπει να έχουμε χτίσει μια δομημένη & συνάμα επαρκή Διατροφή, αλλά και το αντίστροφο. Οι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας, απαιτούν από τον εγκέφαλό μας ενέργεια την οποία ο ίδιος την επιζητά κυρίως μέσω της τροφής. Το να μπούμε όμως στη διαδικασία του να ετοιμάσουμε ένα πλήρες υγιεινό & πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες γεύμα δεν είναι τόσο εύκολο σε καθημερινή βάση. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι από εμάς, καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε γλυκαντικές ουσίες και κορεσμένα λιπαρά δίνοντας την ψευδαίσθηση στον εαυτό μας ότι αποκτά τη χαμένη του ενέργεια. Έτσι αρχίζουμε να νιώθουμε πιο δυνατοί , πιο ευδιάθετοι, πιο λειτουργικοί και με μια ‘’ψεύτικη θετική ψυχολογία’’ όπως συνηθίζω να την κατονομάζω.
article lifezone xtizontas swsta thn diatrofikh synasthimatiki eparkeia tou organismou2

Για αυτό το λόγο, δουλεύοντας στρατηγικά πάνω στο κομμάτι της αρμονικής σχέσης Ψυχολογίας -Διατροφής & κατανοώντας την άρρηκτη σχέση που έχουν, κατέληξα στο ότι η γυναίκα μπορεί να επιτελεί όλους τους ρόλους χωρίς όμως να χάνει τον εαυτό της. Αντίθετα αν ακολουθεί το μοτίβο που θα παρουσιάσω παρακάτω θα μπορεί από τη μια να είναι λειτουργική και μεθοδική στον επαγγελματικό της τομέα και από την άλλη να έχει μια ουσιαστική, ισορροπημένη & θετική συναισθηματική κατάσταση σε προσωπικό επίπεδο επιτυγχάνοντας συνάμα  ένα γερό & σωστά δομημένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Σε όλη αυτή τη προσπάθεια, σύμμαχος της θα μπορεί να αποβεί ένα σύμπλεγμα Βιταμινών (B) μαζί με τα Βότανα (Rhodiola & Ashwagandha) τα οποία παρεμπιπτόντως τα θεωρώ ‘’θείο δώρο’’ όταν αναφέρομαι σε μια ισορροπημένη ψυχική υγεία. Οι ουσίες που εμπεριέχονται σε αυτά, συνεισφέρουν αποτελεσματικά στην ραγδαία μείωση της εμφάνισης καταθλιπτικών & στρεσογόνων διαταραχών, που όπως προκύπτει από διάφορες έρευνες, το τελευταίο διάστημα όλο και πληθαίνουν. Ενισχύουν, λοιπόν, την έκρηξη δύο νευροδιαβιβαστών, ειδικότερα της Σεροτονίνης & Ντοπαμίνης οι οποίες είναι υπεύθυνες για την συναισθηματική μας ευεξία & ενεργητικότητα μας.
article lifezone zwh xwris stress i zwh me isorropimeno stress3

Παράλληλα βοηθούν στο να οξυγονοποιηθεί ο εγκέφαλος μειώνοντας το αίσθημα της κόπωσης. Σε αυτήν την διεργασία βοηθά επίσης, το εκχύλισμα του φυτού Ginseng όπως και γενικότερα ένα μείγμα ουσιών που εμπεριέχονται στο σύνολο αυτών των υπερτροφών δημιουργώντας ένα περιβάλλον αυτορρύθμισης & ισορροπίας του οργανισμού μας.

Το νευρικό και το μυϊκό μας σύστημα, έχει άμεση ανάγκη από αποθήκες Μαγνησίου & Ασβεστίου προκειμένου να αποφύγουμε τους έντονους πονοκεφάλους, τις ημικρανίες, τις κράμπες και γενικά το αίσθημα μιας χρόνιας κόπωσης. Το σύμπλεγμα λοιπόν Βιταμινών (Β) χάρη σε ακριβώς αυτές τις Βιταμίνες που διαθέτει ενισχύει στο μέγιστο βαθμό την καλή λειτουργία την μνήμης, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα διώχνοντας συναισθήματα κόπωσης και ενισχύει το νευρικό σύστημα προκειμένου να λειτουργεί εξισορροπητικά και αρμονικά.
article lifezone xtizontas swsta thn diatrofikh synasthimatiki eparkeia tou organismou4

Αξίζει να επισημανθεί, ότι για να καταφέρουμε να έχουμε ένα επιτυχές για τον εαυτό μας αποτέλεσμα, θα πρέπει να υιοθετήσουμε ένα τέτοιο μοτίβο, συνδυάζοντας το με τροφές που περιέχουν πηγές πρωτεϊνών και είναι πλούσιες σε φρούτα & λαχανικά. Έτσι, τα επίπεδα της γλυκόζης & σακχάρου στο αίμα θα παραμένουν σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ συγχρόνως θα αποκτήσουμε ενέργεια η οποία θα είναι αποτέλεσμα ενός σωστά δομημένου ανοσοποιητικού & ψυχικού συστήματος.

Πάντα τονίζω, ότι όπως στα παιδιά μας πρέπει πάντα να λέμε ‘’ΤΟ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ’’ και όχι το τι ΔΕΝ , το ίδιο ισχύει και για τον ίδιο μας τον εαυτό. Επειδή λοιπόν, ο εγκέφαλός μας από τη φύση του έχει μια ροπή προς το ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ για αυτό το λόγο, πρέπει καθημερινά να του υπενθυμίζουμε όλα όσα οφείλουμε να πράξουμε προκειμένου να αποκτήσουμε ένα υγιές, αρμονικό και λειτουργικό σύστημα είτε από ψυχολογική είτε από διατροφολογική άποψη. Επισημαίνω αυτό, διότι γνωρίζω πολύ καλά το πόσο απαιτητικό, χρονοβόρο & πολύπλοκο είναι το καθημερινό πρόγραμμα μιας γυναίκας …Αυτό όμως ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ Ή ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΣΕ ΜΑΣ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ.

article lifezone xtizontas swsta thn diatrofikh synasthimatiki eparkeia tou organismou5

Ραφαηλία Νικολέττα Καλλιούπη
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Ειδική Παιδαγωγός.

article lifezone xtizontas swsta thn diatrofikh synasthimatiki eparkeia tou organismou3

No Comments

Post a Comment