Top

Πως θα αποφύγεις το φούσκωμα και την καούρα την περίοδο του Πάσχα!

Lifezone.gr / Επίλεξε Ανάγκη:  / Αποτοξίνωση - Βάρος  / Πως θα αποφύγεις το φούσκωμα και την καούρα την περίοδο του Πάσχα!
lifezone.gr article pws tha apofygeis to fouskwma kai tin kaoura tin periodo tou pasxa

Πως θα αποφύγεις το φούσκωμα και την καούρα την περίοδο του Πάσχα!

H Μεγάλη Εβδομάδα  και τα σαρακοστιανά εδέσματα δίνουν τα σκήπτρα σε εκείνα που είναι πλούσια σε ζωικά λιπαρά.

Ωστόσο εάν αφεθούμε σε όλες τις απολαύσεις, το πιθανότερο είναι να θέσουμε σε κίνδυνο την υγεία μας… 

Αιτία η υπερκατανάλωση ζωικής προέλευσης τροφίμων, αλκοόλ και γλυκών, που «πέφτουν βαριά» στο στομάχι και μας κάνουν να νιώθουμε ότι θα… σκάσουμε..

Γενικότερα, περίπου 10% με 30% του πληθυσμού παγκοσμίως υποφέρουν από δυσπεψία! Και ειδικά σε γιορτινές περιόδους όπως είναι το Πάσχα, ένας στους δύο εξ ημών θα ταλαιπωρηθεί από το στομάχι του από το βράδυ της Ανάστασης μέχρι και Δευτέρα του Πάσχα..

Τα συνήθη αίτια και συμπτώματα της δυσπεψίας

Η εκδήλωση της λειτουργικής δυσπεψίας μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Στην ουσία αναφερόμαστε σε ένα σύνολο συμπτωμάτων, τα οποία μπορεί να συνυπάρχουν και να εναλλάσσονται!
Τα πιο συχνά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Φούσκωμα/Μετεωρισμός
  • Αίσθημα πληρότητας
  • Ναυτία
  • Μειωμένη όρεξη
  • Καούρα
  • Ερυγές (ρέψιμο)
  • Πρόωρος κορεσμός

Αυτά όλα οφείλονται στο γεγονός ότι το στομάχι «αντιλαμβάνεται» ότι έχει αυξημένο… φόρτο εργασίας, και έτσι παράγει μεγαλύτερες από το συνηθισμένο ποσότητες γαστρικών οξέων για να πέψει την τροφή

Συμβουλές για.. συνετό Πάσχα

  • Μην καταναλώνετε πολύ νερό κατά την διάρκεια των γευμάτων και συνετή χρήση αλκοόλ
  • Μην καταναλώνετε αλκοόλ εάν είστε υπό φαρμακευτική αγωγή.
  • Μασήστε καλά τις τροφές και αποφύγετε να τρώτε γρήγορα.
  • Προσπαθήστε να περιορίσετε τα λιπαρά και τα μπαχαρικά κατά την παρασκευή των φαγητών.
  • Τρώτε συχνά και μικρότερες ποσότητες και να μασάτε καλά και χωρίς βιασύνη τις μπουκιές σας.
  • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση καφέ, τσαγιού και προϊόντων που περιέχουν καφεΐνη μαζί με το αλκοόλ.
  • Μην πίνετε αλκοολούχα ποτά με άδειο στομάχι.
  • Μην ξαπλώνετε αμέσως μετά το φαγητό

Τι μπορεί να βοηθήσει στη δυσπεψία (Τρόφιμα, συστατικά)

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πεπτικών ενζύμων όπως αμυλάση, λακτάση, λιπάση, σελουλάση και συγκεκριμένα φυτικά εκχυλίσματα έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στα συμπτώματα της δυσπεψίας. Με αυτό τον τρόπο δίνονται στον οργανισμό έτοιμα τα ένζυμα, που συμβάλλουν στη διάσπαση λιπιδίων, υδατανθράκων, πρωτεϊνών, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την όλη διαδικασία της πέψης, ώστε να μην αισθανόμαστε τα ενοχλητικά συμπτώματα της δυσπεψίας!

Γνωστά τρόφιμα για τη θετική επίδρασή τους στην πέψη είναι ο ανανάς, η παπάγια καθώς και το τζίντζερ. Ο ανανάς περιέχει τη βρωμελαΐνη, ένα ένζυμο που διασπά πρωτεΐνες ενώ η παπάγια, περιέχει την παπαΐνη, που επίσης διασπά τις πρωτεΐνες.

Το τζίντζερ μειώνει την αίσθηση ναυτίας και εμέτου, διεγείρει την παραγωγή πεπτικών ενζύμων και δρα κατά των ερυγών , της καούρας και του μετεωρισμού.

Τέλος και φυτικά εκχυλίσματα μπορούν να βοηθήσουν ως άφυσα στην καλύτερη χώνεψη όπως τα πλέον διαδεδομένα αφεψήματα μέντας, μελισσόχορτου, χαμομηλιού και αγγελικής.

Συγκεκριμένα το εκχύλισμα αγγελικής βελτιώνει τις παγκρεατικές εκκρίσεις και μειώνει τον μετεωρισμό!

Συνεπώς, είναι καλό να προνοούμε, να προσέχουμε και να τρώμε με μέτρο για να απολαύσουμε και να χαρούμε σε όλα τα επίπεδα τις Γιορτές!!!

Καλές Γιορτές λοιπόν χωρίς ενοχές και..φουσκώματα!!!

Ξενικού Κυριακή
Φαρμακοποιός/Χημικός Μ
Sc (Inorganic Biochemistry)

Βιβλιογραφία:

Swami and Shah, (2017) Functional dyspepsia and the role of digestive enzymes supplement in its therapy. Int J Basic Clin Pharmacol.

Liu et al., (2018), BMC Genomics

Talley and Ford, (2015) Functional Dyspepsia. N Engl J Med.

Pavan et al., (2012) Properties and Therapeutic Application of Bromelain: A Review. Biotechnology Research International.

No Comments

Post a Comment