Top

Λαμπερά μαλλιά και ενυδατωμένο δέρμα: 5+1 Διατροφικά tips

Lifezone.gr / Διατροφή  / Διατροφή για υγεία - ευεξία  / Λαμπερά μαλλιά και ενυδατωμένο δέρμα: 5+1 Διατροφικά tips
shutterstock 376435741

Λαμπερά μαλλιά και ενυδατωμένο δέρμα: 5+1 Διατροφικά tips

Καλοκαίρι = Ήλιος, Θάλασσα!

Ακόμα και αν δεν έχεις πάει διακοπές, ο καιρός πλησιάζει! Για να μπορέσουν να σε βρουν οι ημέρες αυτές προετοιμασμένη, μην ξεχνάς την υγεία του δέρματος και των μαλλιών σου από νωρίς. Ειδικά την εποχή του καλοκαιριού, αυτά είναι τα περισσότερο εκτεθειμένα σημεία στον ήλιο!

Πώς, όμως, φθείρονται τα μαλλιά μας και γιατί προκαλείται αφυδάτωση το καλοκαίρι;

Πολύ συχνά ακούμε ή και βλέπουμε και οι ίδιοι πως τα μαλλιά μας το καλοκαίρι χάνουν πιο εύκολα τη λάμψη τους, είναι πιο άτονα και ξηρά, χάνουν τον όγκο τους και βλέπουμε να «πέφτουν» αρκετές τρίχες.

Είναι πολλοί οι παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν στην καταστροφή της υγείας των μαλλιών μας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ας απαριθμήσουμε τους πιο συνηθισμένους:

  • Υπερβολική έκθεση στις ακτίνες του ήλιου, αναπόφευκτη λόγω των καιρικών συνθηκών αλλά και της επιθυμίας μας για παραλία και βόλτες
  • Θαλασσινό ή χλωριωμένο νερό, υγρασία και ιδρώτας και επερχόμενο συχνό λούσιμο, με την αύξηση των εξορμήσεων στις παραλίες, τις πισίνες, αλλά και της ζέστης
  • Διατροφή, καθώς αυξάνουμε τις βόλτες, αλλάζουμε τις επιλογές μας στη διατροφή ή και μειώνουμε την ποσότητα την οποία χρειάζεται ο οργανισμός μας
  • Αφυδάτωση! Ίσως από τους πιο συχνούς παράγοντες φθοράς των μαλλιών και του δέρματός μας

Θα εστιάσουμε στον τελευταίο και πιο σημαντικό παράγοντα, την αφυδάτωση! Παρόλο που τις περισσότερες φορές θεωρούμε πως πίνουμε αρκετό νερό ή υγρά, όπως τσάι, καφέ, χυμό, συχνά ο οργανισμός μας παραμένει αφυδατωμένος. Εκτός από την αυξημένη διούρηση που προκαλείται από την πρόσληψη πολλών υγρών ροφημάτων, επικρατούν και συνθήκες στο περιβάλλον οι οποίες ενισχύουν την αφυδάτωση. Η κατανάλωση αλκοόλ η οποία αυξάνεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με τα λαχταριστά κοκτέιλ, η έκθεση σε καπνό και υγρασία, η αυξημένη χρήση κλιματιστικού, απαραίτητο για τις ζεστές ημέρες, αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες από μόνες τους ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες μαζί με την αύξηση του ιδρώτα λόγω ζέστης, ενισχύουν την αφυδάτωση του οργανισμού μας.

Η εκδήλωση της αφυδάτωσης συνήθως είναι με συμπτώματα όπως κόπωση, ζαλάδα, έλλειψη ενέργειας, επίδραση στο γαστρεντερικό σύστημα με κύρια τη δυσκοιλιότητα. Ταυτόχρονα επηρεάζεται και η εμφάνισή μας με αλλοιώσεις στην επιδερμίδα μας και κυρίως στο πρόσωπο, και στην όψη των μαλλιών μας λόγω φθοράς. Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως με την αφυδάτωση ο οργανισμός μας εμφανίζει πολλές φορές ελλείψεις σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως Νάτριο, Ασβέστιο, Ψευδάργυρο, Σίδηρο, κ.ά. για αυτό και η διατροφή χρήζει σημασίας ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες!

Καλοκαιρινά διατροφικά tips!

Η διατροφή είναι πολύ σημαντική για να μπορούμε να διατηρήσουμε τον οργανισμό μας γεμάτο ενέργεια και καλά ενυδατωμένο. Θα σου δώσει όλα τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός για να ανταπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, διατηρώντας το σάκχαρο και την πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα. Ας ξεκινήσουμε:

  1. Φρούτα και Λαχανικά!
    Βασικές πηγές νερού και βιταμινών. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν την επιδερμίδα μας από τη φωτογήρανση, διατηρώντας την υγιή και τονωμένη. Ταυτόχρονα, μας προσφέρουν βιταμίνες, όπως η βιταμίνη A η οποία βοηθάει στον έλεγχο του σμήγματος και τη μείωση της ξηροδερμίας ενώ η β-καροτίνη, η B12 και γενικά του συμπλέγματος B αλλά και άλλες, οι οποίες συμβάλλουν στην απόκτηση και διατήρηση ενός φυσικού και ομοιόμορφου μαυρίσματος, αποφεύγοντας έτσι την πολύωρη έκθεση στον ήλιο. 
  2. Όσπρια, οι «βόμβες» θρεπτικών συστατικών! Αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας και τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς προσφέρουν σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, φολικό οξύ, τα οποία χρειάζονται να αναπληρωθούν λόγω απώλειας με τον ιδρώτα καθώς είναι εξαιρετικά χρήσιμα για το τριχωτό της κεφαλής.
  3. Βιταμίνη E και διατροφή!
    Τρόφιμα-πηγές της βιταμίνης E όπως ξηροί καρποί και σπόροι, αβοκάντο, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπορεί να αποτελέσουν καθημερινή επιλογή μα τους καλοκαιρινούς μήνες. Πέρα από τη δροσά που μας προσφέρουν , το μεγαλύτερο όφελος είναι για το δέρμα και τα μαλλιά μας καθώς βοηθάει στον έλεγχο του σμήγματος και του pH στο τριχωτό της κεφαλής και διατηρεί την ελαστικότητα της επιδερμίδας.
  4. Ελαιόλαδο!
    Δεν μπορούμε να παραλείψουμε το ελαιόλαδο, κύρια παραγωγή του στην Ελλάδα αλλά και μια πλούσια τροφή για όλους μας. Πέρα από τη βιταμίνη E που περιέχει, μας προσφέρει και λιπαρά οξέα (π.χ. λινελαϊκό οξύ) και συμβάλλει στην ελαστικότητα του δέρματος, με αποτέλεσμα νεανική όψη και λαμπερό δέρμα!
  5. Νερό!
    Αφήσαμε για το τέλος το νερό για να τονίσουμε ακόμα μια φορά τη σπουδαιότητά του για τον οργανισμό μας. Η ενυδάτωση ξεκινάει από μέσα μας και αποτελεί απόλυτα βασική προϋπόθεση για έναν λειτουργικό οργανισμό αλλά και για λαμπερό και υγιές δέρμα και μαλλιά με όγκο και χωρίς φθορές! Τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα και όσο μπορούμε περισσότερο τους καλοκαιρινούς μήνες! 
  6. Extra tip 
    Μπορείς να φτιάχνεις τα δικά σου σμούθι με συνδυασμό φρούτων και λαχανικών της αρεσκείας σου και με τον τρόπο αυτό να λαμβάνεις όλα τα απαραίτητα θρεπτικά και την extra ενυδάτωση που χρειάζεται ο οργανισμός σου!
    Για ακόμα πιο ενισχυμένο αποτέλεσμα συνδύασε το σμούθι σου με 2 κάψουλες της Terranova Beauty Complex 

Απόλαυσε το καλοκαίρι σου!

Μαντώ Αθανασίου
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

ΠΗΓΕΣ:

Muizzuddin, N., & Benjamin, R. (2020). Beauty from within: Oral administration of a sulfur-containing supplement methylsulfonylmethane improves signs of skin ageing. International Journal for Vitamin and Nutrition Research.

Shamloul, N., Hashim, P. W., Nia, J. J., Farberg, A. S., & Goldenberg, G. (2019). The role of vitamins and supplements on skin appearance. Cutis, 104(4), 220-224.

Καλιδώνη, Β. (2015). Βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, νομοθεσία, ισχυρισμοί υγείας.

Τσεπέλογλου, Ν., & Ζήση, Ν. (2012). Η ενυδάτωση του δέρματος (Doctoral dissertation).

Μονογυιού, Α. (2009). Διατροφή και δέρμα.

No Comments

Post a Comment