Top

Αντιγηραντική διατροφή: Και όμως υπάρχει!

Lifezone.gr / Διατροφή  / Διατροφή για υγεία - ευεξία  / Αντιγηραντική διατροφή: Και όμως υπάρχει!

Αντιγηραντική διατροφή: Και όμως υπάρχει!

Η γήρανση αποτελεί μία φυσιολογική διαδικασία, και από όσα γνωρίζουμε έως τώρα, προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες που οξειδώνουν τα κύτταρα του οργανισμού, με αποτέλεσμα τη φθορά τους. Σ’ εμάς γίνεται ορατή με την εμφάνιση των ρυτίδων στο δέρμα μας, τη μείωση της κινητικότητας του σώματος, με την εμφάνιση παθήσεων αλλά και με την έκπτωση λειτουργικότητας του εγκεφάλου μας. Η διαδικασία της γήρανσης όμως έχει ξεκινήσει νωρίτερα…

Η Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Ολυμπία Βλασερού, μας μιλάει για την ισορροπημένη διατροφή που μπορεί να αναστείλει και αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη διαδικασία της γήρανσης.

Μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και νερό, μπορεί να μας βοηθήσει να καθυστερήσουμε τα συμπτώματα της γήρανσης, κάνοντας μας να φαινόμαστε αλλά και να νιώθουμε πιο νέοι.

shutterstock 1024296346

Οι Αντιγηραντικές Τροφές που (δεν) γνωρίζεις

«Υπάρχουν τροφές, πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες. Αυτές οι τροφές μπορούν να θεωρηθούν αντιγηραντικές.»

Ποιες είναι οι βασικές τροφές με αντιγηραντικές ιδιότητες;

  • Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο είναι υπεύθυνο για την ελαστικότητα της επιδερμίδας. Τα εσπεριδοειδή φρούτα (πορτοκάλι, λεμόνι), οι πολύχρωμες πιπεριές, τα berries και οι φράουλες, το μπρόκολο είναι καλές πηγές βιταμίνης C.
  • Η βιταμίνη Ε επίσης, προσφέρει προστασία των κυτταρικών μεμβρανών. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, τα δημητριακά ολικής άλεσης, το αβοκάντο και οι ξηροί καρποί.
  • Τα φλαβονοειδή είναι ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βρίσκονται στο κόκκινο κρασί, στο τσάι, το κακάο, και στα berries.
  • Τρόφιμα πλούσια σε καροτενοειδή όπως είναι τα καρότα, οι κόκκινες πιπεριές, η ντομάτα, το σπανάκι, μας παρέχουν προστασία από τη φωτογήρανση του δέρματος.

Ποιες είναι οι «άγνωστες» τροφές με αντιγηραντικές ιδιότητες;

Η μαύρη σοκολάτα πέρα από τις πολυφαινόλες που περιέχει, αυξάνει κατακόρυφα την ενέργεια και τη διάθεση μας. Βότανα και μπαχαρικά όπως η ρίγανη, το θυμάρι, ο κουρκουμάς, η κανέλα, έχουν επίσης αρκετά αντιοξειδωτικά, με αποτέλεσμα να μειώνουν τις φλεγμονές και να καθυστερούν τα σημάδια της γήρανσης. Η σπιτική σάλτσα ντομάτας, παρασκευασμένη από φρέσκια ντομάτα, κρεμμύδι και ελαιόλαδο, περιέχει 6 φορές περισσότερο λυκοπένιο (καροτενοειδές), συγκριτικά με τη φρέσκια ντομάτα.

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τροφές που βοηθούν στη συνολική υγεία, του οργανισμού, όπως είναι το άπαχο κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά, τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα οποία προσφέρουν στον οργανισμό πληθώρα θρεπτικών συστατικών, όπως σίδηρος, ασβέστιο, ψευδάργυρος, κ.α.

Ποια ροφήματα και ποιες τροφές είναι DON’T σε ό,τι αφορά την αντιγήρανση;

Τρόφιμα πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, πέρα από το ότι δεν είναι θρεπτικά, μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή, οδηγώντας στην οξείδωση των κυττάρων. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το junk food, τα αναψυκτικά, τα γλυκά, τα τρόφιμα με επεξεργασμένους υδατάνθρακες, κ.α.

Ενυδάτωση του οργανισμού και αντιγήρανση

Το νερό, παρόλο που δε θεωρείται τρόφιμο, παίζει σημαντικό ρόλο στη συνολική μας υγεία, άρα και στην υγεία του δέρματος. Ένα αφυδατωμένο δέρμα δείχνει άτονο και οι μικρές ρυτίδες εμφανίζονται.

Μάλιστα, όσο μεγαλώνουμε, το αίσθημα της δίψας εξασθενεί, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα αφυδάτωσης.

Το πράσινο τσάι εκτός από το αδυνάτισμα, συμβάλλει και στην αντιγήρανση;

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε κατεχίνες και πολυφαινόλες, ουσίες με έντονη αντιοξειδωτική δράση. 4 φλιτζάνια πράσινο τσάι φαίνεται να μειώνουν τη φλεγμονή και την οξειδωτική δράση των ελεύθερων ριζών, με αποτέλεσμα να συμβάλουν στην αντιγήρανση. Πέρα όμως από το πράσινο τσάι , ενδιαφέρον πλέον έχει αποκτήσει και το τσάι matcha, το οποίο πρόκειται για σκόνη νεαρών φύλλων πράσινου τσαγιού. Το matcha έχει 137 φορές τα αντιοξειδωτικά του πράσινου τσαγιού.

shutterstock 258613796

Αντιγήρανση και διατροφή: Αυτή είναι η πραγματική σχέση τους

«Όταν μιλάμε για αντιγήρανση μέσω της διατροφής, εννοούμε μια διατροφή στοχεύει στην υγεία των κυττάρων, η οποία είναι εμφανής στο δέρμα μας, πρόσωπο και σώμα, αλλά και στη συνολική υγεία του οργανισμού μας.»

Από ποια ηλικία ξεκινάει μία αντιγηραντική διατροφή;

Ο όρος «αντιγηραντική διατροφή» δεν είναι απόλυτα ορθός! Η αντιγηραντική διατροφή δεν είναι παρά μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά και νερό. Αυτή λοιπόν η διατροφή καλό θα ήταν να ξεκινήσει από μικρή ηλικία, για τη συνολική υγεία του οργανισμού μας. Μόλις μεγαλώσουμε, θα δούμε τα οφέλη της και στην αντιγήρανση!

Τελικά ποιος ο διαχωρισμός της αντιγηραντικής από μία ισορροπημένη διατροφή;

Σύμφωνα με όσα έχουμε αναλύσει έως τώρα, η διατροφή που στοχεύει στην αντιγήρανση είναι μια ισορροπημένη διατροφή, ενδεχομένως με περισσότερη έμφαση στα τρόφιμα που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Αντιγήρανση χωρίς συστηματική άσκηση γίνεται;

Η πρόληψη της πρόωρης γήρανσης δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω διατροφής, απαιτεί και συστηματική άσκηση. Η άσκηση πέρα από το ότι αυξάνει τη ροή του αίματος, μεταφέροντας στα κύτταρα περισσότερα θρεπτικά συστατικά, διατηρεί και την κινητικότητα του σώματος, η οποία μειώνεται με την ηλικία.

Σε τι ποσοστό συμβάλλει η διατροφή στην αντιγήρανση;

Ακόμα, οι επιστημονικές μελέτες δεν έχουν καταλήξει σε σαφή συμπεράσματα σχετικά με το τι ακριβώς συμβαίνει. Γνωρίζουμε μόνο ότι η διατροφή παίζει το ρόλο της στη γήρανση. Έτσι δεν μπορώ να σας πω ακριβές ποσοστό.

Αυτό που μπορώ να σας πω όμως, είναι ότι μια ολιστική προσέγγιση, η οποία περιλαμβάνει ισορροπημένη διατροφή, συστηματική άσκηση, διαχείριση του στρες, και φροντίδα του δέρματος, θα σας βοηθήσει να πετύχετε το στόχο σας.

Καθημερινά tips αντιγηραντικής διατροφής

  • Κάντε συχνά γεύματα πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς.
  • Διατηρήστε το βάρος σε υγιή επίπεδα.
  • Δώστε σημασία στη ενυδάτωση του οργανισμού.
  • Δώστε έμφαση στην ξεκούραση, με ποιοτικό ύπνο 7-9 ώρες κάθε βράδυ.
  • Κόψτε του καπνίσματος.
  • Εντάξτε στην καθημερινότητα σας άσκηση.

Σε πόσο χρονικό διάστημα από την ώρα που θα ξεκινήσουμε μία αντιγηραντική διατροφή, βλέπουμε τις διαφορές στην επιδερμίδα και το σώμα μας;

Η διατροφή δεν μπορεί να αντιστρέψει τις βλάβες που έχουν γίνει ήδη στο δέρμα, τουλάχιστον όχι ακόμα! Όμως μπορεί να προλάβει επόμενες βλάβες, κάτι το οποίο φαίνεται μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, μέσα στις πρώτες εβδομάδες μπορούμε να δούμε διαφορά στην ενεργητικότητα και στη διάθεση μας.

Who is who

Η Ολυμπία Βλασερού, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου, είναι διοκτήτρια του Κέντρου Αισθητικής και Διαιτολογίας Nefer όπου διατηρεί το γραφείο της.

Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων (ΠΣΔΔ) και της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ), είναι πιστοποιημένη επαγγελματίας στις διατροφικές διαταραχές έχοντας αποκτήσει τον τίτλο Master Practitioner in eating disorders από το Κέντρο Εκπαίδευσης και αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ).

www.diaitologos-hlioupoli.gr

No Comments

Post a Comment