Top

Τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για μία καλή απόδοση στην εργασία!

Lifezone.gr / Διατροφή  / Αφιερώματα για Θέματα Διατροφής  / Τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για μία καλή απόδοση στην εργασία!
lifezone.gr article aparaitita threptika systatika gia apodosi stin ergasia

Τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για μία καλή απόδοση στην εργασία!

Ο Οκτώβρης θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι από τους πιο πιεσμένους μήνες, καθώς καλούμαστε να κλείσουμε εκκρεμότητες από το προηγούμενο μήνα (που κάποιοι ήταν ακόμα σε διακοπές), αλλά και να προετοιμαστούμε για τους επόμενους δύο μήνες, όπου παραδοσιακά είναι από τους απαιτητικούς όσο πλησιάζει το «κλείσιμο» του έτους.

Γεγονός που αγχώνει την πλειονότητα του πληθυσμού. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να είμαστε συγκεντρωμένοι και να έχουμε την ενέργεια που χρειάζεται, ώστε να καταφέρουμε να συντονίσουμε τις αρμοδιότητες μας!

Ποια θρεπτικά συστατικά βοηθούν την εγκεφαλική λειτουργία;
Υπάρχουν κάποια θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην ενίσχυση της μνήμης, τη διαύγεια και τη συγκέντρωση. Πιο συγκεκριμένα:

  • Βιταμίνες του συμπλέγματος B:
    Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας, την προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες και τη μείωση της κούρασης και της κόπωσης. Συνεπώς, ο ρόλος τους για τη βέλτιστη νευρολογική λειτουργία είναι καθοριστικός.
  • Φωσφολιπίδια:
    Τα φωσφολιπίδια (φωσφατιδυλσερίνη, φωσφατιδυλαιθανολαμίνη, φωσφατιδυλοχολίνη, φωσφατιδυλοϊνοσιτόλη) αποτελούν αναπόσπαστο συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών. Παίζουν, λοιπόν, καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη, στην ωρίμανση αλλά και στην σωστή λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων που καθορίζουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες, όπως η μνήμη, η συγκέντρωση, η διαύγεια κ.α.
  • Ακέτυλο-L-καρνιτλινη (ACL):
    H ακέτυλο-L-καρνιτίνη είναι απαραίτητη για την παραγωγή της ακετυλοχολίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που βοηθά τον εγκέφαλο να λειτουργεί σωστά, ιδιαίτερα στα τμήματα που σχετίζονται με τη μνήμη. Σύμφωνα με μελέτες, η συμπληρωματική χορήγηση του αμινοξέος φαίνεται να βελτιώνει τη μνήμη και τις μαθησιακές δυσκολίες λόγω ηλικίας, αφού βελτιώνει τη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο.
  • Βιταμίνη C, E και σελήνιο:
    H βιταμίνη C, η βιταμίνη E και το σελήνιο αποτελούν ισχυρά αντιοξειδωτικά που επιβραδύνουν τη γήρανση των εγκεφαλικών κυττάρων και κατά συνέπεια βελτιώνουν τη διαδικασία της μνήμης.
  • Gingko Biloba:
    Το Gingko Biloba είναι ένα βότανο που δρα αυξάνοντας τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, βελτιώνοντας τη μικροκυκλοφορία του, ενισχύοντας έτσι τη μνήμη και τη συγκέντρωση.

Σε ποια τρόφιμα μπορούμε τα βρούμε αυτά τα θρεπτικά συστατικά;
Καθοριστικό ρόλο στην πρόσληψη αυτών των συστατικών διαδραματίζει η διατροφή μας. Σημαντικό είναι να ακολουθούμε ένα υγιεινό διατροφικό πρότυπο, με τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων. Τροφές που είναι πλούσιες στα παραπάνω θρεπτικά συστατικά είναι :

  • Φρούτα
  • Λαχανικά
  • Ξηροί καρποί
  • Αβοκάντο
  • Βρώμη
  • Τροφές ολικής άλεσης


Δωροθέα Μισυρλή
Διαιτολόγος Διατροφολόγος

 

Βιβλιογραφία :

  1. David O. Kennedy (2016), B Vitamins and the Brain: Mechanisms, Dose and Efficacy—A Review, Nutrients, 8, 68, doi:10.3390/nu8020068
  2. Michael J Glade & Kyl Smith (2015), Phosphatidylserine and the human brain, Nutrition, 31(6):781-6. doi: 10.1016/j.nut.2014.10.014
  3. S Kobayashi et al. (2010), Acetyl-L-carnitine improves aged brain function, Japan Geriatrics Society, 10 (Suppl. 1): S99–S106, doi: 10.1111/j.1447-0594.2010.00595.x
  4. Wieland LS et al. (2020), Ginkgo biloba for cognitive impairment and dementia (Protocol), Cochrane Database of Systematic Reviews, Issue 7. Art. No.: CD013661, doi: 10.1002/14651858.CD013661.
  5. Romain Meeusen & Lieselot Decroix (2018), Nutritional Supplements and the Brain, International Journal of sport nutrition and exercise metabolism, 1;28(2):200-211.

No Comments

Post a Comment