Top

Ζωή χωρίς stress ή ζωή με ισορροπημένο stress;

Lifezone.gr / Yγεία-εναλλακτικά  / Ζωή χωρίς stress ή ζωή με ισορροπημένο stress;
article lifezone zwh xwris stress i zwh me isorropimeno stress

Ζωή χωρίς stress ή ζωή με ισορροπημένο stress;

Θα έλεγε κανείς πως ζούμε στην εποχή της γρήγορης εξέλιξης και της εύκολης πληροφόρησης. 

Ο τομέας της υγείας δεν υπήρξε ποτέ πιο ενημερωμένος και σίγουρα όλοι μας γνωρίζουμε κάτι παραπάνω σχετικά με το τι χρειάζεται να κάνουμε για να έχουμε υγεία και ευεξία. Παρόλα αυτά, 8/10 ανθρώπους δηλώνουν πως έχουν στρες σε βαθμό που επηρεάζει την καθημερινότητά και την ποιότητα της ζωής τους.

Ας το πιάσουμε λοιπόν απ την αρχή..
Απ την προϊστορική ακόμα περίοδο όταν ο άνθρωπος ένιωθε απειλή από κάποιο ζώο, ανέβαιναν οι παλμοί του, ανέπνεε πιο γρήγορα βρίσκονταν σε ετοιμότητα. Είχε στρες και έτρεχε για να σωθεί.
Σήμερα, βιώνουμε τα ίδια ακριβώς συμπτώματα. Με τη διαφορά πως συνήθως δεν διακυβεύεται άμεσα η ζωή μας. Πιο πιθανό είναι να πρέπει να προλάβουμε κάποια προθεσμία ή να αντικρίζουμε έναν ληξιπρόθεσμο λογαριασμό.

Αναγνωρίζετε τα συμπτώματα;

1) Πόνος στο στήθος

2) Ταχυπαλμία

3) Αστάθεια- τρέμουλο στα χέρια και στα πόδια

4) Πόνος στο στομάχι- εντερικές διαταραχές

5) Ρηχή και γρήγορη αναπνοή

6) Κόμπος στο λαιμό

article lifezone zwh xwris stress i zwh me isorropimeno stress2

Στρες λοιπόν είναι η απάντηση του οργανισμού μας σε μια κατάσταση που κρίνουμε ως δύσκολη και οι απαιτήσεις της είναι μεγαλύτερες από τις δυνατότητές μας. Είτε λοιπόν απειλούμαστε πραγματικά είτε νομίζουμε ότι απειλούμαστε, ενεργοποιούνται στο σώμα μας οι ίδιοι μηχανισμοί επιβίωσης.

Αυξάνεται δηλαδή η κορτιζόλη και η αδρεναλίνη με αποτέλεσμα την υπερδιέγερση, τη μειωμένη αντίληψη της κούρασης, τη μειωμένη λήψη τροφής και την ανάγκη για λιγότερες ώρες ύπνου.

Όταν το παραπάνω στάδιο γίνεται παρατεταμένο και επαναλαμβανόμενο, ο οργανισμός μας περνάει σε μια κατάσταση απ την οποία δυσκολεύεται να ξεφύγει μιας και αδυνατεί να επανέλθει σε φυσιολογικά γι αυτόν επίπεδα, λόγω της έλλειψης θρεπτικών συστατικών, την έλλειψη ξεκούρασης κλπ.

Πώς μπορούμε λοιπόν να προετοιμάσουμε τον οργανισμό μας ώστε να ανταπεξέλθει και να διαχειριστεί πιο αποτελεσματικά καταστάσεις έντονου στρες;

  • Να τρώμε ισορροπημένα γεύματα και να πίνουμε επαρκή ποσότητα νερού
  • Να συμπληρώσουμε τα διατροφικά κενά με μικροθρεπτικά συστατικά ώστε να επαναφέρουμε την ομοιόσταση του οργανισμού
  • Να αναγνωρίζουμε τα συμπτώματα που συνδέονται με μια στρεσογόνα κατάσταση και να αποφύγουμε απλώς να τα καταστείλουμε
  • Να κατανοούμε τι νιώθουμε και ποιο είναι το ερέθισμα που μας το προκαλεί χωρίς να το κατακρίνουμε
  • Να κοιμόμαστε 6-8 ώρες καθημερινά
  • Να εντάξουμε την κίνηση στη ζωή μας

Χρειάζεται να θρέφουμε τον οργανισμό μας με όλους τους δυνατούς τρόπους. Χρειάζεται να του παρέχουμε όλα αυτά τα καύσιμα που θα τον βοηθήσουν να καλύψει όλες τους τις ανάγκες και όχι κάποιες με σειρά προτεραιότητας!
Και αφού μιλάμε για θρέψη, οι βιταμίνες και τα μέταλλα που συμβάλουν στην εξισορρόπηση των ελλείψεων και στη θωράκιση του οργανισμού μας σε καταστάσεις έντονου στρες είναι:


A) Σύμπλεγμα βιταμινών Β-
Rhodiola- Ashwagandha 
Οι βιταμίνες Β συμβάλουν στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, στην παραγωγή ενέργειας και στη βελτίωση της συγκέντρωσης και της διαύγειας ενώ ταυτόχρονα προστατεύουν τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες. Ιδιαίτερα σε συνδυασμό με εκχυλίσματα της rhodiola και της ashwagandha που συγκαταλέγονται στα προσαρμογόνα βότανα, βοηθούν στην εξομάλυνση των ψυχολογικών μεταπτώσεων και συμβάλλουν στη βελτίωση της διάθεσης.
article lifezone zwh xwris stress i zwh me isorropimeno stress3


B) Μαγνήσιο
Το μαγνήσιο είναι ένα ιδιαίτερο σημαντικό μέταλλο που συμμετέχει σε πολλά μεταβολικά μονοπάτια. Είναι απαραίτητο για τη παραγωγή ενέργειας, τη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος και την φυσιολογική ψυχολογική λειτουργία. Επιπλέον συμβάλει στη φυσιολογική σύνθεση των πρωτεϊνών και την ισορροπία των ηλεκτρολυτών, τον σχηματισμό τον οστών και βοηθάει τους μυς χαλαρώσουν γι’ αυτό και χρησιμοποιείται και σε περιπτώσεις μυϊκών πόνων. Επιπλέον είναι χρήσιμο στους πονοκεφάλους, ημικρανίες και τους πόνους περιόδου.
article lifezone zwh xwris stress i zwh me isorropimeno stress4


Γ) Προβιοτικά & Πρεβιοτικά
Το μικροβίωμα του εντέρου έχει βάρος περίπου 2 κιλά και αποτελείται σχεδόν από 100 τρισεκατομμύρια βακτήρια. Βασικός τους ρόλος είναι να διασπούν τις άπεπτες τροφές  τροφοδοτώντας με ενέργεια το έντερο, να παράγουν βιταμίνες και να διασπούν τοξίνες. Επιπλέον από τα κύτταρα και τους μικροοργανισμούς του εντέρου παράγεται ένα πολύ μεγάλο ποσοστό νευροδιαβιβαστών όπως οι όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και το GABA οι οποίοι συνδέονται με τη διαχείριση συναισθημάτων και τη διάθεσή μας. Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό να φροντίζουμε και να διατηρούμε ισορροπία στην εντερική μας χλωρίδα.
article lifezone zwh xwris stress i zwh me isorropimeno stress5

Το στρες λοιπόν ανέκαθεν υπήρχε και θα συνεχίσει να υπάρχει στη ζωή μας, άλλοτε να μας προστατεύει και άλλοτε να μας δυσχεραίνει την καθημερινότητα. Και αφού δεν μπορούμε -και δεν θέλουμε- να το αποβάλουμε εντελώς απ τη ζωή μας ας επανεξετάσουμε τον τρόπο που το προσεγγίζουμε.

Φροντίζοντας τον εαυτό μας, θρέφοντας τον κατάλληλα, δίνοντας του τον χώρο και τον χρόνο που χρειάζεται, μπορούμε να τον προστατεύσουμε και να τον προετοιμάσουμε ώστε να παραμείνει υγιής και ισορροπημένος!

logo prwtogeraki

Κατερίνα Πρωτογεράκη

Χημικός ΜSc | Σύμβουλος Συμπληρωμάτων διατροφής
NLP Wellbeing Coach (certified by INLPTA)

No Comments

Post a Comment