Διατροφή για «κοφτερό» μυαλό!

brain foods

Καθώς μεγαλώνουμε, η μνήμη μας φθίνει. Ξεχνάτε πού παρκάρατε το αυτοκίνητο ή το όνομα ενός συναδέλφου. Δυσκολεύεστε να τελειώσετε το σταυρόλεξο και έχετε δυσκολία συγκέντρωσης όταν διαβάζετε ένα βιβλίο?

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι ένας συγκεκριμένο τρόπος διατροφής μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της γήρανση του εγκεφάλου μας. Έτσι, για να έχετε υγιές μυαλό και κοφτερή μνήμη, τα παρακάτω τρόφιμα δεν πρέπει να λείπουν από την καθημερινή διατροφή σας.

Προσθέστε καθημερινά:

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά - έξι ή περισσότερες μερίδες την εβδομάδα
  • Άλλα Λαχανικά - μία ή περισσότερες μερίδες την ημέρα
  • Ξηροί καρποί - πέντε ή περισσότερες μερίδες την εβδομάδα
  • Μούρα - δύο ή περισσότερες μερίδες την εβδομάδα
  • Φασόλια - τρία ή περισσότερα γεύματα ανά εβδομάδα
  • Ψάρι - ένα ή περισσότερα γεύματα ανά εβδομάδα
  • Πουλερικά - δύο ή περισσότερα γεύματα ανά εβδομάδα
  • Ελαιόλαδο – 3-4 μερίδες την ημέρα
  • Κρασί - ένα ποτήρι την ημέρα

Τροφές για τον περιορισμό:

  • Το κόκκινο κρέας - λιγότερο από τέσσερα γεύματα την εβδομάδα
  • Βούτυρο και φυτικές μαργαρίνες - λιγότερο από μία κουταλιά της σούπας ανά ημέρα
  • Πλήρη γαλακτοκομικά- λιγότερο από μια μερίδα την εβδομάδα
  • Αρτοσκευάσματα και γλυκά - λιγότερο από πέντε μερίδες την εβδομάδα
  • Τηγανητά / Fast Food - λιγότερο από μια μερίδα την εβδομάδα

Σε πρόσφατη μελέτη τα άτομα με δυσκολία στη μνήμη μετά την αλλαγή των διατροφικών τους συνηθειών φάνηκε ότι μείωσαν τον κίνδυνο εκδήλωσης νόσου Αλτσχάιμερ κατά το ήμισυ.

Αν και είναι ευρέως αποδεκτό ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί να συμβάλει στην υγιή λειτουργία του σώματος, πολλοί πιστεύουν ότι η οξύτητα του μυαλού μειώνεται με την ηλικία, ανεξάρτητα από το τι τρώτε. Αλλά οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει μια σειρά από θρεπτικά συστατικά που μπορεί να επιβραδύνει σημαντικά την απώλεια μνήμης, τη διατήρηση των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και να βοηθήσει στη διατήρηση της ικανότητας αντίληψης και συγκέντρωσης. Η «διατροφή του μυαλού» καταδεικνύει ότι ορισμένες διατροφικές συνήθειες μπορεί να έχουν τεράστια επίδραση στην πνευματική οξύτητα και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της άνοιας και της νόσου Αλτσχάιμερ.

stella katsiveli

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ