Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Πόνος στο στομάχι: 7 λόγοι, 10 χρυσές συμβουλές

ponos sto stomaxi

Πότε ο πόνος στο στομάχι είναι κάτι περισσότερο; Τι εξετάσεις πρέπει να κάνετε; Ποια βότανα βοηθούν; Μυστικά για γερό στομάχι…

 
Αν έχετε ενοχλήσεις στο στομάχι που επιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα πρέπει να τις προσέξετε γιατί μπορεί να είναι κάτι πολύ σοβαρότερο από αυτό που πιστεύετε. Ορισμένες φορές ο πόνος στο στομάχι μπορεί να οφείλεται σε κάποια άλλη σοβαρή πάθηση ή η γαστρίτιδα που μπορεί να νομίζετε ότι έχετε μπορεί να είναι διαταραχή στο ήπαρ ή η χοληδόχος κύστη να μη λειτουργεί σωστά. Διαβάστε παρακάτω 7 λόγους που πρέπει να σας οδηγήσουν στον γαστρεντερολόγο για μια λεπτομερή διάγνωση για να αντιμετωπίστε άμεσα και δραστικά την αιτία που προκαλεί τους πόνους στο στομάχι.

  • 7 Λόγοι:

1ος: Αν έχετε δυσπεψία συνέχεια και σε μεγάλο βαθμό, πόνο και σφίξιμο στο άνω μέρος της κοιλιάς, τότε ίσως έχετε πεπτικό έλκος.

2ος: Εμετοί με έντονους πόνους στην κοιλιά ίσως είναι σημάδια γαστρεντερίτιδας.

3ος: Έντονοι πόνοι στο στέρνο που φτάνουν και στο πίσω μέρος. Επισκεφτείτε τον καρδιολόγο σας και αν οι εξετάσεις είναι «καθαρές», τότε μπορεί το πρόβλημα να είναι γαστρεντερολογικό.

4ος: Αν κυρίως τις πρωινές ώρες ξυπνάτε από πόνο στην άνω κοιλιά (επιγάστριο) και έχετε τάση για εμετό ή κάνετε εμετό μετά από λίγη κατανάλωση τροφής, τότε πρέπει να ελέγξετε το πάγκρεας.

 

5ος: Αν υπάρχουν διαταραχές στις κενώσεις και κοιλιακό άλγος, τότε ίσως πρόκειται για σπαστική κολίτιδα (Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου).

6ος: Αναιμία χωρίς εμφανή αιτιολογία θα πρέπει να σας οδηγήσει σε έλεγχο του ανώτερου και κατώτερου πεπτικού γιατί η απώλεια αίματος ορισμένες φορές είναι απειροελάχιστη και δεν μπορείτε να την καταλάβετε.

7ος: Θα πρέπει να επισκεφτείτε ακόμη τον γαστρεντερολόγο αν παρουσιάσετε: ανορεξία για μεγάλο χρονικό διάστημα, δυσκολία στην κατάποση της τροφής από τον οισοφάγο στο στομάχι, αίσθημα πνιγμού, εμετούς και σταδιακή απώλεια βάρους.


Η διάγνωση:

Ο γιατρός σας θα λάβει υπόψη το ιστορικό σας και αν χρειαστεί θα κάνει ορισμένες εξετάσεις που θα του επιτρέψουν να αποκτήσει μια σαφή εικόνα για τα αίτια του πόνου σας. Γαστροσκόπηση, κολονοσκόπηση, υπερηχογράφημα και βιοχημικός-αιματολογικός έλεγχος θα δώσουν στον γαστρεντερολόγο την πραγματική εικόνα του προβλήματος και ανάλογα θα χορηγήσει φαρμακευτική αγωγή.

 

βότανα που ανακουφίζουν τους πόνους στο στομάχι

Τα βότανα που ανακουφίζουν:

Υπάρχουν ορισμένα βότανα που μπορούν να καταπραΰνουν τις στομαχικές διαταραχές. Η λήψη τους ωστόσο πρέπει να γίνεται αφού πρώτα ενημερώσετε τον  γαστρεντερολόγο και να αποφεύγονται από έγκυες γυναίκες. Αυτά που μπορούν να βοηθήσουν είναι: Χαμομήλι(έγχυμα), μάραθο(αφέψημα και έγχυμα), δεντρολίβανο(έγχυμα), δίκταμο(αφέψημα).

 

 Διαβάστε ποιες απλές, φυσικές και αποτελεσματικές συνήθειες μπορείτε να υιοθετήσετε για να μην αντιμετωπίσετε ποτέ ξανά προβλήματα με το στομάχι σας.

 

 

 

  • 10 Συμβουλές:

    Τι πρέπει να κάνουμε αν έχουμε ευαίσθητο στομάχι; Πως θα αποφύγουμε καούρες και δυσπεψία; Γιατί και πως ο οδοντίατρος μπορεί να μας βοηθήσει να αποκτήσουμε γερό στομάχι; Ποια στάση ανακουφίζει από το στομαχόπονο; Όλες οι απαντήσεις που θα θωρακίσουν το στομάχι…


1. Πηγαίνετε με τους ρυθμούς του:
Η έλλειψη χρόνου ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και για τις ενοχλήσεις που μπορεί να έχει κάποιος στο στομάχι. Αν τρώτε πολύ γρήγορα, καταπίνετε τις τροφές σχεδόν αμάσητες είναι πιθανό να καταπίνετε πολύ αέρα, με αποτέλεσμα να έχετε φουσκώματα. Μην τρώτε λοιπόν βιαστικά και μασάτε καλά την τροφή σας. Η κάθε μπουκιά  μας πρέπει να μένει στο σάλιο, αφού έτσι διασπώνται καλύτερα οι τροφές και διευκολύνουν την πέψη. Συχνά κάποια ενοχλητικά συμπτώματα όπως η δυσπεψία και οι καούρες δεν αποτελούν κάποιο πρόβλημα υγείας, αλλά οφείλονται στο γεγονός ότι τρώμε βιαστικά και δεν απολαμβάνουμε το φαγητό μας.

2. Επισκεφτείτε τον οδοντίατρο:
Μια αιτία που δεν υποψιαζόμαστε οι περισσότεροι και μπορεί να μας προκαλέσει στομαχικές διαταραχές είναι τα προβλήματα στα δόντια μας. Καλό είναι να επισκέπτεσθε τον οδοντίατρό σας κάθε εξάμηνο για να προλάβετε  τυχόν προβλήματα στα δόντια σας. Αν τα δόντια σας δεν είναι υγιή μπορεί να μην μασάτε καλά την τροφή και αυτό να  δυσχεραίνει και την πέψη.

3. Μην πίνετε σόδα για να ξεφουσκώσετε:
Αν εντοπίζετε το πρόβλημα στο ότι έχετε φάει πολύ και θέλετε να χωνέψετε, τότε η σόδα και τα ανθρακούχα αναψυκτικά δεν θα σας βοηθήσουν.  Όταν πίνουμε  σόδα ή αεριούχα ποτά εξαιτίας του διοξειδίου του άνθρακα (ανθρακικό) που περιέχουν  προκαλούν ερυγές (δηλ. ρεψίματα) και έτσι θεωρούμε ότι  χωνεύουμε καλύτερα και πιο γρήγορα. Με τα αναψυκτικά μπορεί να νοιώθουμε μια προσωρινή ανακούφιση στην πραγματικότητα όμως επιβραδύνεται η πέψη και δημιουργείται μεγαλύτερη ποσότητα αερίων στο στομάχι που προκαλούν φούσκωμα. Ακόμη αν έχετε συχνά «φούσκωμα»  καλό είναι να απευθυνθείτε σε γιατρό γιατί μπορεί να υπάρχει κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα.

 

4. Ανακαλύψτε τη στάση που ανακουφίζει:
Αν υποφέρετε από παλινδρόμηση και θέλετε να ξαπλώσετε, η καλύτερη στάση είναι ανάσκελα. Το στέρνο και το κεφάλι σας πρέπει να είναι ανασηκωμένα με μαξιλάρι, για να μην παρατηρηθεί παλινδρόμηση της τροφής στον οισοφάγο.

2 μαξιλάρια για τους πόνους στο στομάχι 5. Κλείνατε επ΄άριστερά:
Στην περίπτωση που σας εκδηλώνεται συχνά κάψιμο για να κοιμηθείτε ήρεμα, δοκιμάστε να κοιμηθείτε σε δύο μαξιλάρια αντί για ένα. Σύμφωνα με ιατρική μελέτη όσοι τοποθετούν το κεφάλι τους σε επίπεδο ελαφρώς ψηλότερο από 25 εκ. περιορίζουν σημαντικά τα ενοχλητικά συμπτώματα της παλινδόμησης, ενώ αν κοιμηθείτε από την αριστερή πλευρά, θα περιορίσετε τα συμπτώματα κατά 50%,  γιατί όταν ξαπλώνετε δεξιά χαλαρώνουν οι μύες που κρατούν τα γαστρικά οξέα στο στομάχι (βρίσκονται δεξιά).

 

6. Μην το φορτώνετε:
Μην φορτώνετε το στομάχι σας με μεγάλα ή λιπαρά γεύματα, για να αποφύγετε τη δυσπεψία. Όταν το παρακάνετε με το φαγητό και ειδικά αν καταναλώνετε πολύ λιπαρές τροφές αυξάνετε τις πιθανότητες παλινδρόμησης (δηλ. τα γαστρικά οξέα ανεβαίνουν προς τα πάνω, προς τον οισοφάγο και προκαλούν «κάψιμο»).    Αν έχετε ευαίσθητο στομάχι προτιμήστε μικρά, ελαφριά και συχνά γεύματα

7. Μην τρώτε και κοιμάστε:
Αποφύγετε τον ύπνο αμέσως μετά το φαγητό, γιατί  η στάση του σώματος που παίρνουμε όταν κοιμόμαστε δυσκολεύει την πέψη και επιδεινώνει τις ενοχλήσεις στο στομάχι και την παλινδρόμηση. Περιμένετε να περάσουν τουλάχιστον δύο ώρες από το φαγητό προτού κοιμηθείτε.

8. Κόψτε το κάπνισμα:
Προσπαθήστε να κόψετε ή έστω να περιορίσετε το κάπνισμα,  γιατί επιδεινώνει την παλινδρόμηση αφού χαλαρώνει το σφικτήρα του οισοφάγου και αυξάνει τον κίνδυνο να εκδηλώσουμε έλκος.

9. Ηρεμήστε:
Το στρες που προκύπτει από το σύγχρονο τρόπο ζωής και ιδιαίτερα το στρες την ώρα του φαγητού, επηρεάζει την πέψη και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και ενοχλήσεις στο στομάχι μας. Απολαύστε  το φαγητό σας με ηρεμία και ακολουθήστε τεχνικές χαλάρωσης για να περιορίσετε το στρες στη ζωή σας.

10. Προσοχή στα φάρμακα:
Ορισμένα φάρμακα είναι πιθανό να ερεθίσουν το στομάχι σας. Μη λαμβάνετε φάρμακα με άδειο στομάχι, αν δεν σας το έχει υποδείξει ο γιατρός σας.  Διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσεως των φαρμάκων και μην υπερβαίνετε τις δόσεις.  Αν έχετε ευαίσθητο στομάχι ή κάποια πάθηση του γαστρεντερικού, συμβουλευτείτε το γιατρό πριν πάρετε  κάποιο φάρμακο. Είναι πιθανό αν λαμβάνετε φάρμακα που μπορεί να ερεθίσουν το στομάχι- να χρειαστεί να λάβετε αγωγή γαστροπροστασίας, δηλαδή κάποια άλλα φάρμακα που προστατεύουν το στομάχι. Αν κάποιο φάρμακο που πήρατε σας προκάλεσε ενοχλήσεις στο στομάχι, επικοινωνήστε με το γιατρό σας.

→Στομαχικό έλκος: Όλοι οι τρόποι αντιμετώπισης και πρόληψης

→Φούσκωμα, πόνοι στο στομάχι; Mια απίστευτη αιτία...

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ