Ωχ Ξέχασα!

lifezone.gr wx ksexasa
Ήρθε η ώρα να απαλλαγούμε από ερωτήσεις του τύπου: «Έκλεισα την κουζίνα;»...

«Κλείδωσα το αυτοκίνητο;» , «Πού είναι το κινητό μου;» , ενισχύοντας την μνήμη μας με φυσικό τρόπο.

1. Έμφαση στη σωστή διατροφή!
Η έλλειψη θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή μας είναι ικανή να επηρεάσει τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Πολύ σημαντικό είναι να καταναλώνουμε καθημερινά φρούτα και λαχανικά, που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

2. Δεν ξεχνάμε ποτέ τις βιταμίνες!
Συγκεκριμένα εκείνες του συμπλέγματος Β, καθώς αποτελούν «τροφή» για τα υγιή νευρικά κύτταρα. Εμπεριέχονται στις μη επεξεργασμένες τροφές. Η άσπρη επεξεργασμένη ζάχαρη είναι φτωχή πηγή σε βιταμίνες Β , συγκριτικά με την καταστανή. Καλή πηγή βιταμινών Β είναι τα όσπρια.

3. Πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα!
Το λινολεΪκό οξύ και το λινελαΪκό οξύ μας είναι απαραίτητα και δεν συντίθενται από τον ανθρώπινο οργανισμό. Μπορούμε όμως να τα βρούμε σε τροφές όπως γαλακτοκομικά προϊόντα και θαλασσινά. Ιδιαίτερα χρήσιμα είναι και τα Ω3, Ω6, Ω9 λιπαρά οξέα, που μπορούμε να τα βρούμε σε: ελαιόλαδο, ελιές, λιναρόσπορο, ιπποφαές.

4. Σημασία των αντιοξειδωτικών για τα νευρικά κύτταρα!
Τα προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες και μπορούμε να τα βρούμε σε τροφές όπως τα φιστίκια, τους ηλιόσπορους, το συκώτι.

5. Λίγο γλυκό δεν κάνει κακό!
Η γλυκόζη που υπάρχει στις γλυκές τροφές δίνει ενέργεια στα νευρικά κύτταρα. Μην ξεχνάτε! Και τα φρούτα είναι γλυκά.

6. Κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρος!
Παίζουν σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων του εγκεφάλου. Διατροφικές πηγές πρόσληψης: ξηροί καρποί, δημητριακά, ψάρια καπνιστά, κόκκινο κρέας, τυριά, σκόνη κακάο.

7. Νερό!
Το σώμα μας αποτελείται κατά 60% από νερό. Η ενυδάτωση πάντα έχει πολλά οφέλη.

Πηγή: Αντωνοπούλου Βάλια
Βιολόγος - Βιοτεχνολόγος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
MSc Molecular Nutrition, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Βιβλιογραφία:
Henriksson P, Cuenca-García M, Labayen I et al. Diet quality and attention capacity in European adolescents: the Healthy Lifestyle in Europe by Nutrition in Adolescence (HELENA) study. Br J Nutr. 2017 Jun;117(11):1587-1595. doi: 10.1017/S0007114517001441.

Zielińska MA, Białecka A, Pietruszka B, Hamułka J. Vegetables and fruit, as a source of bioactive substances, and impact on memory and cognitive function of elderly. 2017 Apr 12;71(0):267-280.
Andrieu S, Guyonnet S, Coley N et al. Effect of long-term omega 3 polyunsaturated fatty acid supplementation with or without multidomain intervention on cognitive function in elderly adults with memory complaints (MAPT): a randomised, placebo-controlled trial. Lancet Neurol. 2017 May;16(5):377-389. doi: 10.1016/S1474-4422(17)30040-6
Perry CS 3rd, Rapinett G, Glaser NS, Ghetti S. Hydration status moderates the effects of drinking water on children's cognitive performance. Appetite. 2015 Dec;95:520-7. doi: 10.1016/j.appet.2015.08.006.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ