Έχετε αυξημένο ουρικό οξύ? Αυτή είναι η διατροφή για να ακολουθήσετε!

lifezone.gr exete auximeno ouriko oxy diatrofh
Ένα τυπικό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο ατόμου που παρουσιάζει ανεβασμένο ουρικό οξύ στις εξετάσεις του , θα μπορούσε...

...να σχεδιαστεί με βάση τις ακόλουθες συστάσεις:

Αυτή είναι η σωστή διατροφή που πρέπει να ακολουθήσετε για την καταπολέμηση του ουρικού οξέος!

1. Τρόφιμα που απαγορεύονται στα άτομα με ανεβασμένο ουρικό οξύ είναι: αντζούγιες, ρέγγα , σαρδέλες , μυαλά και εντόσθια , συκώτι. Τα τρόφιμα αυτά ανεβάζουν κατά πολύ το ουρικό oξύ και δεν πρέπει να καταναλώνονται.

2. Τρόφιμα που περιορίζονται σημαντικά είναι : όλα τα κρέατα και ιδιαίτερα οι ζωμοί και οι σούπες τους, τα σπαράγγια, ο αρακάς, τα μανιτάρια, το σπανάκι, το κουνουπίδι. Οι ζωικές πρωτεΐνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες και αυξάνουν το ουρικό οξύ στο αίμα.

3. Σε εβδομαδιαία βάση συμπεριλαμβάνουμε στην διατροφή μας λαχανικά με ρύζι (πρασόρυζο, λαχανόρυζο, σπανακόρυζο κ.τ.λ. ), λαδερά (φασολάκια, μπάμιες κ.τ.λ.), όσπρια και ψάρια (ακόμα και λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός , η πέστροφα , η τσιπούρα που δεν ανεβάζουν το ουρικό οξύ) , αυγό, δημητριακά και αμυλούχες τροφές (μακαρόνια, κριθαράκι, ρύζι, πατάτες, ψωμί).

4. Καταναλώστε άφοβα φρούτα και λαχανικά υψηλά σε φυτικές ίνες (κόκκινο λάχανο, κόκκινες πιπεριές, πατάτες, μελιτζάνες, μπρόκολο, πράσινα λαχανικά). Αποφύγετε τις φράουλες, τα κεράσια και τα μούρα.

5. Επιλέγουμε 1 φορά την εβδομάδα κρέας (κόκκινο ή λευκό) δηλαδή κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό άπαχο, κιμά.

6. Περιορίστε το λίπος: δηλαδή λιπαρά κρέατα (κατσίκι, αρνί, μπέικον, παιδάκια, πέτσα, εντόσθια και πατσά) ούτε αγνό βούτυρο και γλυκά που παρασκευάζονται με βούτυρο (μπουγάτσα, κρουασάν, βουτήματα βουτύρου, έτοιμα μπισκότα και γλυκά). Τα κορεσμένα λιπαρά μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμήσει το ουρικό οξύ. Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας ή χωρίς καθόλου λιπαρά.

7. Επιλέγουμε αλλαντικά με χαμηλά λιπαρά και πάντα τύπου βραστά , όχι αέρος (γαλοπούλα, ωμοπλάτη χοιρινή, μορταδέλα light, κασέρι light, λουκάνικα βραστά) που έχουν λίγο λίπος και λίγο αλάτι.

8. Επιλέγουμε τυρί επίσης με όσο το δυνατόν λιγότερο λίπος (φέτα από αγελαδινό γάλα, ανθότυρο, μυζήθρα) και τρώμε 50-60 γραμμάρια την ημέρα.

9. Επιλέγουμε ψωμί ολικής άλεσης, μαύρο ή σικάλεως και τρώμε ως 4 φέτες την ημέρα. Μπορείτε να τρώτε δημητριακά ολικής αλέσεως, αλλά αποφύγετε τα άσπρο ψωμί, τα κέικ και γλυκά.

10. Δεν τρώμε πολύ αλάτι. Αποφεύγουμε να αλατίζουμε το φαγητό και δεν τρώμε πολλά αλμυρά, τουρσιά, πατατάκια, ξηρούς καρπούς με αλάτι.

11. Δεν τρώμε πολύ ζάχαρη (γλυκά, σοκολάτα ρόφημα, χυμούς εμπορίου, ζάχαρη κρυσταλλική στον καφέ-τσάι).

12. Αποφύγετε τα αναψυκτικά με ζάχαρη.

13. Αποφεύγουμε το αλκοόλ., γιατί εμποδίζει την αποβολή του ουρικού οξέος από τον οργανισμό σας και ιδίως η μπύρα έχει συνδεθεί με κρίσεις ουρικής αρθρίτιδας. Περίπου 2-3 ποτήρια κρασί, ρετσίνα, 1 ποτό (βότκα, ουίσκι, τζίν), 2 μεγάλα μπουκάλια μπύρα την εβδομάδα είναι αρκετά.

14. Ασκούμαστε και πίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό. Τα υγρά βοηθάνε στην απομάκρυνση του ουρικού οξέος από το σώμα σας και θα πρέπει να πίνετε από 8 έως 16 ποτήρια την ημέρα.
stella katsiveli

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ