Γιατί προτείνει αδυνάτισμα ολικής ο διατροφολόγος Δ.Γρηγοράκης ;

Γιατί προτείνει αδυνάτισμα ολικής ο διατροφολόγος Δ.Γρηγοράκης ;

Χάστε κιλά με έναν απολαυστικό και εύκολο τρόπο. Η δύναμη των τροφίμων ολικής αλέσεως όπως εξηγεί ο διατροφολόγος είναι ο καλυτερος "σύμμαχος σας"...

 

«Τρώτε περισσότερα τρόφιμα ολικής άλεσης»: το μήνυμα αυτό υποστηρίζουν όχι μόνο πολλοί διατροφολόγοι αλλά και καμπάνιες σε θέματα διατροφής πολλών χωρών. Ο παραπάνω ισχυρισμός ενδυναμώνεται χάρη στην ευεργετική δράση των τροφίμων ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί) στην υγεία και κυρίως σε ότι αφορά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, καρκίνου και σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2.

Πόσο να τρώω;

Οι πρόσφατες διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές για τους Αμερικανούς αναφέρουν ότι ημερησίως πρέπει να καταναλώνονται τουλάχιστον 85 γραμμάρια τροφίμων ολικής αλέσεως, ισχυρισμός που υποστηρίζεται και από τον Παγκόσμιο οργανισμό Υγείας (WHO).

Πως βοηθούν στο αδυνάτισμα;

Ολοένα και περισσότερα τα τελευταία χρόνια διερευνάται η συσχέτιση πρόσληψης τροφών ολικής αλέσεως και μείωσης επιπέδων παχυσαρκίας. Οι βασικοί μηχανισμοί που εμπλέκονται φαίνεται να συνδέονται με το ρόλο που διαδραματίζουν τα τρόφιμα ολικής αλέσεως στο αίσθημα του κορεσμού, στην ευαισθησία στην ινσουλίνη και στον ρόλο τους ως πηγή πρόσληψης φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Συγκεκριμένα, το υψηλό περιεχόμενο των τροφίμων ολικής αλέσεως σε φυτικές ίνες μειώνει τόσο την απορρόφηση λίπους όσο και το αίσθημα πείνας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα φαγητού που καταναλώνετε.

Επιπρόσθετα, η αυξημένη περιεκτικότητα των τροφίμων ολικής αλέσεως σε σύνθετους υδατάνθρακες σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες δεν προκαλούν απότομες αλλαγές στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν το ρυθμό της λιπογένεσης, χάρη στο ότι προκαλούν χαμηλή έκκριση ινσουλίνης. Επιπλέον, η θετική δράση των τροφίμων ολικής αλέσεως στη μείωση του σωματικού βάρους οφείλεται και στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχουν, οι οποίες ενισχύουν το μεταβολισμό των λιπών, πρωτεϊνών και υδατανθράκων.

Τι υποστηρίζουν οι μελέτες;

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η συσχέτιση κατανάλωσης τροφίμων ολικής αλέσεως και μείωσης των δεικτών παχυσαρκίας (περίμετρος μέσης και δείκτης μάζας σώματος-ΔΜΣ) προκύπτει και από τα πορίσματα δύο μεγάλων μελετών: τη Μελέτη των Νοσοκόμων και τη Μελέτη Παρακολούθησης των Επαγγελματιών Υγείας. Συγκεκριμένα, η μείωση που αναφέρθηκε μετά από ημερήσια κατανάλωση τριών περίπου μερίδων τροφών ολικής αλέσεως ήταν 0,58kg/m2 για το ΔΜΣ και η περιφέρεια μέσης ήταν περίπου 2,7cm μικρότερη, που ισοδυναμεί με μείωση περίπου 3% θεωρώντας ως μέσο όρο περιφέρειας μέσης τα 90cm.

Συνεπώς, η εισαγωγή των τροφών ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί) στη διατροφή μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους και στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Δημήτρης Γρηγοράκης
ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ, MSc

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ


→Όσα ξέρετε για το αδυνάτισμα είναι λάθος


NOLIP-720X90
{jcomments on}

Ακολουθήστε Μας

 

loading...