Απαλλαχτείτε από τη δυσκοιλιότητα μια για πάντα!

lifezone.gr apallaxteite apo thn duskoiliothta
Δυσκοιλιότητα καταρχήν σημαίνει δυσκολία κένωσης του εντέρου. Πρόκειται για...

... αναστολή ή επιβράδυνση των κενώσεων ή για δύσκολη αποβολή μικρών και σκληρών κοπράνων.

  Φυσιολογικά η συχνότητα κένωσης του εντέρου ποικίλλει ευρύτατα ώστε ορισμένοι άνθρωποι να έχουν περισσότερες της μιας κενώσεις το 24ωρο και άλλοι να έχουν μια κένωση κάθε 2-3 ή περισσότερες ημέρες.

  Ο μηχανισμός της δυσκοιλιότητας μπορεί να είναι ανεπαρκής προώθηση του περιεχομένου λόγω ατονίας του εντέρου ή σπασμού του εντέρου που παρατηρείται στη σπαστική κολίτιδα ή απόφραξης του εντέρου που παρατηρείται στον ειλεό και τις νεοπλασίες. Άλλος μηχανισμός είναι η διαταραχή του αντανακλαστικού της αφόδευσης που παρατηρείται στη δυσχεσία (συγκέντρωση κοπράνων στο ορθό έντερο που αδυνατούν να αποβληθούν).

  Τα συνηθέστερα αίτια της δυσκοιλιότητας είναι η μειωμένη σωματική δραστηριότητα, ο ανεπαρκής ύπνος, η μακρόχρονη κατάκλιση, το δολιχοσιγμοειδές, οι ψυχοσωματικές διαταραχές, το στρες, η ηλικία, η εσφαλμένη διατροφή και η λανθασμένη χρήση των καθαρτικών.

  Οι πάσχοντες από δυσκοιλιότητα συνήθως δεν έχουν ιδιαίτερες ενοχλήσεις ή παραπονιούνται για δυσπεπτικά ενοχλήματα και κυρίως αίσθημα βάρους ή πληρότητας. Επίμονη χρόνια δυσκοιλιότητα μπορεί να επιδεινώσει τα εκκολπώματα, τις αιμορροΐδες και τους κιρσούς των κάτω άκρων.

Η θεραπεία της δυσκοιλιότητας είναι αιτιολογική δηλαδή εξάλειψη, διόρθωση ή ρύθμιση των αιτιολογικών παραγόντων, φαρμακευτική και διατροφική που περιλαμβάνει τις ακόλουθες διαιτητικές οδηγίες :

1. Επαρκής έως άφθονη λήψη υγρών που σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπερβαίνει το ενάμισι λίτρο το 24ωρο με τη μορφή νερού (τουλάχιστον 10 με 12 ποτήρια καθημερινά), ροφημάτων, χυμών και αναψυκτικών.

2. Χρησιμοποιήστε τροφές που υποστηρίζεται ότι διευκολύνουν την κένωση όπως το μέλι, το χαμομήλι, τα ακτινίδια, τα δαμάσκηνα, τα μήλα, τα πορτοκάλια, τα σύκα και οι χουρμάδες.

3. Εφαρμόστε ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε φυτικές ίνες που περιέχουν τα δημητριακά, τα λαχανικά και τα φρούτα. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι τα μακαρόνια, ολικής αλέσεως, οι νιφάδες βρώμης, το καστανό ρύζι, το ψωμί ολικής αλέσεως ή σικάλεως, η φάβα, οι φακές, τα φασόλια, οι ηλιόσποροι, τα αμύγδαλα, το σουσάμι, τα φιστίκια, οι αγκινάρες, ο αρακάς, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, οι πατάτες με τη φλούδα, το ωμό καρότο, βρασμένα χόρτα, τα μαρούλια, το σπανάκι, το σέλινο, τα μανιτάρια, τα μούρα, τα ακτινίδια, τα πορτοκάλια, τα μήλα με τη φλούδα, οι φράουλες, τα αποξηραμένα σύκα, τα δαμάσκηνα και οι σταφίδες.

4. Το ελαιόλαδο είναι φυσικό καθαρτικό, γι' αυτό και σε περιόδους που υποφέρετε από δυσκοιλιότητα, μην αρκείστε στο ένα κουταλάκι σε κάθε φαγητό, αλλά ρίξτε μια κουταλιά της σούπας ή και παραπάνω.

5. Αποφύγετε τροφές που υποστηρίζετε ότι δυσκολεύουν την κένωση όπως το μαύρο τσάι, το ρύζι, προϊόντα ζάχαρης (κέικ, μπισκότα, πίτες, κράκερ και γλυκά) και τα επεξεργασμένα και προμαγειρεμένα τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες και λιπαρά (ψητά, τηγανητά, τυποποιημένα ή κονσερβοποιημένα).

stella katsiveli

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ